
Persondata flow i 2. Herlev
Indmeldelse
Ved indmeldelse via hjemmeside, føres oplysningerne direkte til Medlemsservice under DDS, samtidig modtager den medlemsansvarlige en informationsmail om indmeldelsen. Herefter modtager forældrene en informationsmail om indmeldelsen.
Brug af oplysninger
Ved lejre og ture, modtager lederen deltager oplysninger med kontaktoplysninger til pårørende, evt. sygdomme og allergier. Hvis oplysningerne gives på mail, bliver mailen efter lejren/turen slettet, både fra indkomne mails og fra slettet mails. Bliver oplysningerne givet på papir, bliver disse efterfølgende makuleret. Herudover får lederen en kopi af spejderens sygesikringskort. Denne kopi makuleres efter lejren/turen.
Tilbagetrækning af samtykke til brug af billeder
Ligger tilgængeligt elektronisk form på hjemmesiden. Ved udfyldelse af papirformen gives denne til en leder, som sørger for at få videregivet oplysningerne til den medlemsansvarlige. Ved udfyldes elektronisk fremsendes denne på mail, hvorefter den medlemsansvarlige sørger for at få opdateret Medlemsservice.
Udmeldelse
Der skal fremsendes en mail til lederne eller info@2herlev.dk. Herefter modtager forældrene en
informationsmail om udmeldelsen.
Generelt
Du kan til en hver tid fremsende ønsket om at se, hvilke data 2.Herlev har registreret på dig ved at sende en mail til info@2herlev.dk
Klageinstans
Du har mulighed for klager over vores behandling af personoplysninger om dig til Datatilsynet.
Se kontaktoplysninger og mere om klageadgang her www.datatilsynet.dk